Softwarové problémy a jejich řešení.

Mobilní telefony nám dělají život jednodušší, a tak tíhneme k tomu naše mobilní telefony softwarově ,,utahat". 

Když se aplikace nechová správně, může to znamenat chybu samotné aplikace. Tyto chyby pak jsou zpravidla opravené v rámci softwarového updatu. 

V některých případech se ale mohou objevovat i obecnější problémy, které se netýkají konkrétní aplikace ani žádné chyby, nýbrž systémového ,,opotřebení". Neznamená to ale, že je nutné hned utíkat do servisu. Poradíme Vám jak řešit základní softwarové problémy.

 

1. Displej nereaguje

toto je známý problém Androidových zařízení (ne výlučně). Zničehonic, když se snažíte na něco kliknout, displej zamrzne a nereaguje na Váš dotyk. Může Vás proto zajímat, ,,jak vyřešit tento problém?" Je to vlastně jednoduché. Pro vyřešení tohoto problému jednoduše podržte tlačítko zapínání po dobu alespoň 10 sekund, dokud displej nezčerná. Poté se mobilní telefon zpravidla restartuje a spustí. Pokud i poté displej nereaguje jak má. Může se jednat o technický problém displeje. V tom případě je nutné navštívit. servisní centrum Mobileko.

2. Telefon je pomalý

Jedna z nejotravnějších softwarových závad. To má zpravidla dva důvody. Za dobu užívání se nashromáždila data z jednotlivých aplikací a ta se neustále zpracovávají v operační paměti a paměti telefonu nebo zaměstnává i samotný procesor. Časem totiž každá aplikace nabobtná. Jak to vyřešit? Můžete vyzkoušet smazat jednotlivé aplikace, nejlépe ale v tomto směru funguje úplný reset do továrního nastavení, před kterým doporučujeme zazálohovat důležitá data.

3. Přehřívání

Typický softwarový problém. Lze se s ním setkat jak i iPhonu, tak u Androidu. Pokud necháte běžet na pozadí náročné aplikace delší dobu, může se zařízení začít výrazně zahřívat. Aplikace tlačí k maximálnímu použití procesoru zařízení a to poté vyzařuje teplo, které zahřívá celý telefon včetně komponent jako je baterie a tím zkracuje její životnost. V tomto případě pomáhá updatovat všechny aplikace a udržovat je v nejnovější verzi. Také restart může pomoci při užití problémové aplikace. Pokud by ale problém přetrvával dlouhodobě, je nutné se zastavit v našem servisním centru Mobileko.

4. Baterie se vybije neobvykle rychle

.Krom toho, že baterie časem a použitím ztrácí svoji kapacitu, může software způsobovat rychlou ztrátu baterie. Konkrétně toto často může způsobovat chyba aplikace. V tomto případě je řešení udržovat aplikace updatované na nejnovější verzi. Pokud aplikace funguje špatně, i restart zařízení může pomoci.

5. Problém s firmwarem

Nejzávažnější závada na softwarovém listu problémů. Problémy s firmwarem můžou vést k nepříjemným situacím s telefonem. Používat systém s obsahujícími chybami může způsobovat větší počet pádů systému a chyb při používání aplikací. To pak může mít negativní efekt na nabíjení nebo výdrž baterie. Dlouhodobě tento problém pak může způsobovat i závažné poškození telefonu. Problémy s firmwarem pak mají dopad i na bezpečnost systému a proto se doporučuje jej udržovat aktualizovaný na nejnovější verzi

Doufáme, že Vám článek mohl pomoci s případnými potížemi. Pokud by se Vám na základě výše uvedených rad nepovedlo je vyřešit, neváhejte se zastavit na jedné z našich poboček Mobileko.