Ve středu, o svátku 8.5. máme OTEVŘENO ✓ od 10h do 18h na pobočkách Spálená, Ládví a Černý most. Na ostatních pobočkách Vám budeme k dispozici následující pracovní den.

Ptáme se přijímacího technika: Jak probíhá diagnostika u Mobileko

Ahoj Jakube! Co je nejčastější důvod, za jakým se klienti zastavují s žádostí o diagnostiku?

Ahoj, diagnostika je potřeba vždy, kdy si zákazník není jistý, co se s jeho telefonem děje. Nejčastější závada je když se telefon nezapíná a je nejasné co je s telefonem špatně. Jednoduše to je ale i stav, kdy je telefon funkční, projevuje se nějaký problém a zákazník by rád zjistil o co se jedná.

Takže zákazník se dostaví a chtěl by diagnostiku na základě jeho problému. Jaký je postup Mobileko servisu?

Pokud se telefon zapíná, provádíme takzvanou před diagnostiku. Tedy z pohledu a zkušeností přijímacího technika se snažíme alespoň přibližně závadu odhadnout. Tím také připravíme zákazníka na to jaká oprava nejspíše bude potřeba a kolik by mohla oprava stát. S tím, že v rámci rozsáhlejší diagnostiky ji potvrdíme.

A pokud se telefon nezapíná?

Pokud se telefon nezapíná, tak je diagnostika od počátku závislá na technikovi samotném. Zařízení je přijato a technik zkoumá, kde v telefonu je potíž.

Taková diagnostika je možná na počkání?

Pokud už přijímací technik dokáže odhadnout přibližně danou závadu, a ta se potvrdí, pak může být diagnostika včetně opravy velmi rychlá. Pokud ale není jasné kde závada je, může diagnostika zabrat i několik dní.

Proč trvá tak dlouho? Neřekne nějaké zařízení do které je telefon připojen kde je daná závada?

To je právě jedna z nejmylnějších představ o diagnostice. Neexistuje nic, co by Vám řeklo v jaké komponentě je problém. Alespoň zatím. Diagnostika probíhá ohledáváním útrob zařízení a zkoušením jednotlivých komponent. Je to zdlouhavé a často i komplikované. Zabere to mnoho času a z pohledu servisu je to značná investice, neboť v Mobileku pokud zařízení není opravitelné, zákazník nic nezaplatí ani za diagnostiku.

Znamená to, že jakmile zjistí technik závadu, automaticky je oprava provedena a na zákazníka čeká částka k uhrazení?

Ne. Naše servisní centrum pracuje na zcela osobním přístupu. Tedy v momentě kdy jsme si jisti danou závadou, kontaktujeme zákazníka s nabídkou opravy a seznámíme jej se závadou a co obnáší. Pokud zákazník souhlasí, je oprava na jeho žádost provedena.

Diagnostika je skutečně zdarma?

Diagnostika je bezplatná. Je logické, že naše servisní centrum Mobileko diagnostiku nabízí s vidinou, že nějaká oprava nakonec proběhne. Proto seznamujeme zákazníka už na počátku s tím, kolik stojí jednotlivé opravy, pokud by se projevily. Přesto pokud se na samotném konci rozhodne zákazník, že opravu přeci jen nechce, je diagnostika bezplatná a zákazník si může zařízení vyzvednout bez jakékoliv částky. 

Děkujeme za rozhovor a přejeme ti klidnou službu.

Děkuji, já Vám také.